مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 20:262019-10-12بين الملل

انتخابات تونس| امروز، رقابت سخت «قیس سعید» و «نبیل القروی» در دور دوم


دور دوم رقابت های انتخابات ریاست جمهوری تونس با دو نامزد به نام های «قیس سعید» و «نبیل القروی» امروز یکشنبه برگزار می شود؛ این دومین انتخابات ریاست جمهوری از زمان سرنگونی رژیم «بن علی» در سال 2011 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس در حالی برگزار می شود که نبیل القروی نامزد این انتخابات هفته گذشته پس از دو ماه، از زندان آزاد شد.

نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری روز 24 شهریور برگزار شد و بنا بر اعلام کمیته عالی انتخابات تونس، قیس سعید علی (نامزد مستقل) با 18.

4 درصد و نبیل القروی (حزب قلب تونس) با 15.

6 درصد آراء توانستند به دور دوم راه بیابند.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری تونس، هفدهم نوامبر (2019) برگزار شود اما مرگ الباجی قائد السبسی رییس جمهور فقید این کشور، انتخابات را جلو انداخت.

السبسی، 25 جولای گذشته در 92 سالگی درگذشت و طبق قانون که مقرر کرده طی مهلت 90 روزه رییس جمهور جدید انتخاب شود، محمد الناصر رییس پارلمان مسئولیت های او را بر عهده گرفت.

سعید و القروی جمعه شب در آخرین مناظره تلویزیونی به سوالاتی درباره سیاست خارجی، امنیت و دفاع که بر اساس قانون اساس جزء اختیارات رییس جمهور است، پاسخ دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات تونس| امروز، رقابت سخت «قیس سعید» و «نبیل القروی» در دور دوم

انتخابات تونس| امروز، رقابت سخت «قیس سعید» و «نبیل القروی» در دور دوم